
Υπάρχουν και τέτοιοι φοιτητές και είναι αρκετοί. Φοιτητές μηχανολογίας που αναζητούν τη διάκριση, σε μια χώρα που η σύνδεση των αποφοίτων -ειδικά αυτού του κλάδου- με την αγορά εργασίας, απέχει έτη φωτός από αυτά που γνωρίζουμε στο εξωτερικό.
Σε μια χώρα που δεν διαθέτει μονάδες παραγωγής οχημάτων, εκτός από μια (Ecoshift) που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της για την κατασκευή των ηλεκτρικών σκούτερ Noos, δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να απορροφήσει τους τελειόφοιτους.
Κι όμως, σε αυτό το πεδίο προσπαθούν να διακριθούν αρκετοί φοιτητές κι έχω γνωρίσει αρκετούς παλιότερα, από τα Πανεπιστήμια της Πάτρας και της Κρήτης, και άλλες σχολές, με πρωτότυπες κατασκευές οχημάτων βενζίνης ή με ηλιακά πάνελ. Και ήταν απίστευτο το πώς κατάφεραν με…εργαλειοθήκες να διακριθούν απέναντι σε Πανεπιστήμια που είχαν ειδικά φορτηγά υποστήριξης με όλα τα απαραίτητα εργαλεία.
Τώρα έμαθα μια άλλη ομάδα, την Typhoon MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, η οποία ιδρύθηκε το φθινόπωρο του 2014 από φοιτητές του Τμήματος Μηχανολογίας Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Η ομάδα φιλοδοξεί να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα αγώνων τύπου Moto3 βασισμένη στους τεχνικούς κανονισμούς του διαγωνισμού MotoStudent. Ο διαγωνισμός διεξάγεται κάθε δύο χρόνια στο Motorland Aragon στην Ισπανία. Ο στόχος είναι αρκετά απαιτητικός καθώς αποτελείται τόσο από στατικά όσο και από δυναμικά αγωνίσματα.
Η ομάδα κατασκεύασε την 1η μοτοσυκλέτα Tyφ- one την περίοδο 2014-2016, τη 2η μοτοσυκλέτα Chimera το διάστημα 2016-2018 και την 3η μοτοσυκλέτα Cerberus την περίοδο 2018- 2021.
Η απόδοση και η εξέλιξη της Tyφoon είναι εντυπωσιακή μέσα στα χρόνια. Τα αποτελέσματα δείχνουν μια συνεχή βελτίωση καθώς η ομάδα συμμετείχε για πρώτη φορά και εκπροσώπησε την Ελλάδα το 2016 στο MotoStudent IV, κατακτώντας την 9η θέση ανάμεσα σε 35 συμμετέχοντες. Η πρόοδος της ομάδας ήταν εξαιρετική καθώς το 2018 η Tyφoon τερμάτισε στην 7η θέση ανάμεσα σε 45 συμμετοχές στο Motostudent IV. Η ομάδα κατάφερε επίσης να κερδίσει δύο φορές στα στατικά αγωνίσματα, κατακτώντας δύο από τα τρία βραβεία: 1ο βραβείο «Καλύτερος σχεδιασμός» και 1ο βραβείο «Καλύτερη καινοτομία».
Επίσης, σημείωσε εξαιρετικά αποτελέσματα στα δυναμικά αγωνίσματα: 1η θέση στο Τεστ Επιτάχυνσης και 1η θέση στο Μηχανικό Τεστ.
Στην πιο πρόσφατη συμμετοχή, το 2021, η ομάδα παρουσίασε περαιτέρω βελτίωση τόσο στα στατικά όσο και στα δυναμικά αγωνίσματα. Το συνολικό αποτέλεσμα οδήγησε στην κατάκτηση της δεύτερης θέσης στη γενική κατάταξη, και η ομάδα τοποθετήθηκε στις πέντε κορυφαίες ομάδες στην πλειοψηφία των αγωνισμάτων.
Το νέο εγχείρημα
Η ομάδα στοχεύει να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να ανταγωνιστεί στην κατηγορία Βενζίνης του Motostudent VΙΙΙ 2025. Η διαθέσιμη τεχνολογική και θεωρητική γνώση που η ομάδα έχει αποκτήσει από τις προηγούμενες συμμετοχές μπορεί να εξασφαλίσει ένα καλά δομημένο πρόγραμμα και να στοχεύσει στην κατασκευή μιας ανταγωνιστικής μοτοσυκλέτας.
Ωστόσο, με έναν προϋπολογισμό 30.000 ευρώ είναι πολύ δύσκολο να ολοκληρωθεί το εγχείρημα και για τον λόγο αυτό οι φοιτητές αναζητούν υποστηρικτές στην προσπάθειά τους και θεωρώ ότι αξίζει να βρεθούν εταιρείες που θα τους δώσουν τη δύναμη να διακριθούν.
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας