Πέρα από τεχνολογικό ορόσημο η Elletrica αναμένεται να διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο σε μια από τις πιο κρίσιμες αγορές για τα πολυτελή μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας, την Κίνα.
Η ασιατική υπερδύναμη έχει αισθητά πιο ευνοϊκούς φορολογικούς συντελεστές για τα BEVs (Battery Electric Vehicles), γεγονός που η Ferrari επιχειρεί να εκμεταλλευτεί. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η Elettrica θα υπόκειται σε φόρο της τάξης του 30% επί της λιανικής της τιμής, την ίδια στιγμή που η φορολόγηση των συμβατικών μοντέλων της μάρκας, ιδιαίτερα αυτών με τον εμβληματικό V12, φτάνει το 400%!
Ο επικεφαλής της Ferrari, Benedetto Vigna, χωρίς γίνει πιο συγκεκριμένο, ανέφερε πως ένα από τα καινούργια μοντέλα που έχουν προγραμματιστεί σημείωσε «ταιριάζει καλύτερα στην τσαρσί της Κίνας», αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι πρόκειται για την Elettrica.
Η Ferrari σαφώς και αναζητά διεξόδους, καθώς οι πωλήσεις της στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο του 2025 μειώθηκαν κατά 25%, φτάνοντας τα πιο χαμηλά επίπεδα της τετραετίας.
Η πτώση αυτή οφείλεται τόσο στη γενικότερη επιβράδυνση της οικονομίας, όσο και στην είσοδο κινεζικών εταιρειών στις κατηγορίες των πολυτελών και super sport μοντέλων με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της BYD.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Thinkercar, η συνολική τσαρσί πολυτελών οχημάτων στην Κίνα (με αρχική τιμή από 500.000 γουάν, εμφανώς κατά πρόσβαση 65.000 ευρώ) σημείωσε πτώση 20% το 2024, από τις 850.000 στις 677.000 μονάδες.
Αν και σήμερα η Κίνα αντιπροσωπεύει μόλις το 10% των παγκόσμιων παραδόσεων της Ferrari, η είσοδος στην ηλεκτρική εποχή ενδέχεται να οδηγήσει σε μεταποίηση αυτού του ποσοστού, ειδικά αν η Elettrica αποδειχθεί το όχημα που θα γεφυρώσει την παράδοση με το μέλλον, σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.