Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πληροφοριών της Γερμανίας (BND), εκτός από τις συνηθισμένες εργασίες που σχετίζονται με το αντικείμενό της, διαθέτει επίσης την δική της σειρά προϊόντων.
Η GCHQ της Βρετανία έχει τα χριστουγεννιάτικα παζλ. Η CIA των ΗΠΑ δημοσιεύει το «αντικείμενο της εβδομάδας» στο Instagram. Η γαλλική υπηρεσία κατασκοπείας DGSE διοργανώνει τουρνουά hacking και δημοσιεύει διαδικτυακά τεστ στρατολόγησης.
Όμως η γερμανική υπηρεσία ήθελε να κινηθεί σε διαφορετικό πνεύμα, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει την εικόνα της. Έτσι άνοιξε ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου λανσάρει τις επώνυμες κάλτσες. Η σειρά της περιλαμβάνει είκοσι εμπορεύματα, από τσάντες και φούτερ μέχρι κούπες, μπρελόκ και ανοιχτήρια μπουκαλιών.
Το φθηνότερο από τα διαθέσιμα προϊόντα είναι ένας αναδέτης που πωλείται για 4,90 ευρώ, ακολουθούμενος από ένα στυλό που κοστίζει 4,95 ευρώ. Δεν είναι σαφές αν το στυλό εκρήγνυται ή εκτοξεύει βελάκια, σχολιάζουν χιουμοριστικά οι Sunday Times. Στο πιο ακριβά προϊόντα της γκάμας είναι ένα θερμός που κοστίζει 39 ευρώ και ένα φούτερ με κουκούλα, «κατάλληλο για οποιαδήποτε αποστολή», που πωλείται για 43,90 ευρώ.
Πάντως η πώληση του φούτερ συνοδεύεται από την προειδοποίηση ότι δεν πρόκειται για επίσημη «ενδυμασία υπηρεσίας» και η χρήση της για να ποζάρει κανείς ως κατάσκοπος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως και δύο ετών.
Η περιζήτητη κούπα
Στα best seller πάντως είναι μια λευκή κούπα που διατίθεται στην τιμή των 22,95 ευρώ. «Απλή. Δυνατή. Ωραία. Για πραγματικές αποδράσεις» έχει ήδη εξαντληθεί.
Η BND δήλωσε ότι άνοιξε το κατάστημα κυρίως για να προσεγγίσει νέους υποψήφιους εργαζόμενους, αφού αντιμετώπισε «τεράστια» ζήτηση για τα δωρεάν προϊόντα που μοίραζε σε διάφορες εκθέσεις. Η υπηρεσία δυσκολεύεται να καλύψει τις αρκετές εκατοντάδες θέσεις στην έδρα της στο Βερολίνο, παρά το γεγονός ότι λαμβάνει περίπου 10.000 αιτήσεις ετησίως.
Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που η BND πουλάει εμπορεύματα στο κοινό. Το 2005, έστησε ένα προσωρινό περίπτερο στο Βερολίνο όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να αγοράσουν είδη όπως μια συλλογή με τις αγαπημένες συνταγές των κατασκόπων και μποξεράκια με την ένδειξη «απόρρητο» ή «μόνο για χρήση από τρίτους».
Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που η γερμανική υπηρεσία καταφεύγει σε ανορθόδοξα μέτρα για να δώσει την εικόνα του ελκυστικού εργοδότη. Πέρυσι ξεκίνησε την λειτουργία κέντρου επισκεπτών, το οποίο περιλαμβάνει μια διαδραστική έκθεση και ένα μηχάνημα αυτόματης πώλησης εμπορευμάτων.
Επίσης, έχει ξεκινήσει ένα podcast, το «Job Secret», και έχει προτείνει μερικούς από τους νεότερους αξιωματικούς της για συνεντεύξεις σχετικά με το τι συνεπάγεται η καθημερινή τους εργασία — αν και σε προσεκτικά ανώνυμη μορφή.
Διεξήγαγε ακόμα μια ασυνήθιστα τολμηρή διαφημιστική καμπάνια προσλήψεων με συνθήματα όπως «Ψάχνουμε για τρομοκράτες (άνδρες/γυναίκες/άλλο) — βρείτε τους μαζί μας».