Μεγάλα μάτια, όρθια αυτιά κι ένα διαβολικό χαμόγελο που αποκαλύπτει ακριβώς εννιά δόντια! Τα Labubu δεν μοιάζουν με άλλες κούκλες κι έχουν γίνει viral. Η Labubu Mania είναι γεγονός!
Τα Labubu είναι κούκλες γεννήθηκαν από τη φαντασία του καλλιτέχνη Kasing Lung και αποτελούν μέρος της σειράς «The Monsters», που κυκλοφορεί από την κινεζική εταιρεία Pop Mart. Από τη Σαγκάη μέχρι το Λονδίνο και από τη Σιγκαπούρη μέχρι το Τορόντο, ουρές σχηματίζονται έξω από τα καταστήματα Pop Mart και τις αυτόματες «roboshop» μηχανές για την απόκτηση ενός Labubu – συχνά μέσα από τα περίφημα «τυφλά κουτιά», όπου δεν γνωρίζεις ποια φιγούρα θα σου τύχει. Αυτό μεγαλώνει και την αγωνία αλλά και λαχτάρα.
Κάποιοι συλλέκτες, όπως ο Desmond Tan από τη Σιγκαπούρη, φτάνουν στο σημείο να τα κουνάνε επιδέξια πριν τα αγοράσουν, λες κι έτσι θα μαντέψουν τι κρύβεται μέσα. Οι μεγάλες ουρές για την αγορά των Labubu έχουν γίνει πρωτοσέλιδα, μερικές φορές οδηγώντας ακόμα και σε καβγάδες.
Η δημοφιλία τους εκτοξεύθηκε το 2024 και σε αυτό έβαλαν το χεράκι τους διάσημες σταρ: Ριάνα, Dua Lipa, Κιμ Καρντάσιαν και η σταρ της K-pop Lisa των Blackpink, όλες έχουν Labubu. Ο ενθουσιασμός δεν περιορίζεται όμως μόνο στους σταρ.
«Νιώθεις πραγματικά ότι πέτυχες κάτι όταν καταφέρεις να την αποκτήσεις μέσα σε τόσο σκληρό ανταγωνισμό», λέει η φαν Φιόνα Ζανγκ.
Η παγκόσμια εμμονή με τις Labubu σχεδόν τριπλασίασε τα κέρδη της Pop Mart την περασμένη χρονιά – και, σύμφωνα με κάποιους αναλυτές, τόνωσε και την οικονομία της Κίνας η οποία είχε πληγεί από την πανδημία και τις τεταμένες σχέσεις της με τη Δύση.
Τι είναι, όμως;
Ακόμη και όσοι ξέρουν την απάντηση δεν είναι σίγουροι ότι μπορούν να εξηγήσουν την τρέλα.
Η κούκλα Labubu ή το Labubu είναι ταυτόχρονα ένας φανταστικός χαρακτήρας κι ένα brand. Η ίδια η λέξη δεν σημαίνει τίποτα. Είναι το όνομα ενός χαρακτήρα από τη σειρά παιχνιδιών “The Monsters”, δημιουργία του καλλιτέχνη Kasing Lung από το Χονγκ Κονγκ.
Τα πρόσωπα είναι ενωμένα με λούτρινα σώματα, και έχουν ένα χαρακτηριστικό λουκ: μυτερά αυτιά, μεγάλα μάτια και ένα σκανδαλιάρικο χαμόγελο που αποκαλύπτει εννέα δόντια. Το ίντερνετ είναι διχασμένο – κάποιοι τις βρίσκουν αξιολάτρευτες, άλλοι εντελώς άσχημες.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Pop Mart, η Labubu είναι «καλόκαρδη και πάντα θέλει να βοηθάει, αλλά συνήθως καταλήγει να πετυχαίνει το αντίθετο».
Τα Labubu έχουν εμφανιστεί σε διάφορες σειρές του «The Monsters», όπως «Big into Energy», «Have a Seat», «Exciting Macaron» και «Fall in Wild».
Το brand Labubu περιλαμβάνει και άλλους χαρακτήρες από το σύμπαν της, που έχουν επίσης εμπνεύσει δημοφιλείς κούκλες – όπως την αρχηγό της φυλής Zimomo, τον φίλο της Tycoco και τη φίλη της Mokoko.
Ορισμένες από τις κούκλες μοιάζουν πολύ μεταξύ τους. Όμως οι λάτρεις, τις ξεχωρίζουν.
Ποιος πουλάει τα Labubu
Ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων της Pop Mart ήταν τα λεγόμενα blind boxes – όπου οι πελάτες ανακάλυπταν τι είχαν αγοράσει μόνο όταν άνοιγαν τη συσκευασία – για μερικά χρόνια, όταν συνεργάστηκαν με την Kasing Lung για τα δικαιώματα του Labubu.
Αυτό ήταν το 2019, σχεδόν μια δεκαετία μετά την ίδρυση της Pop Mart από τον επιχειρηματία Wang Ning ως κατάστημα ποικιλίας, παρόμοιο με ένα κατάστημα με προϊόντα ενός ευρώ, στο Πεκίνο.
Όταν τα blind boxes γνώρισαν επιτυχία, η Pop Mart λάνσαρε την πρώτη σειρά το 2016, πουλώντας κούκλες Molly – παιδικές φιγούρες που δημιούργησε ο καλλιτέχνης Kenny Wong από το Χονγκ Κονγκ.