Η σκόνη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 έχει κατακάτσει, αλλά ο ενθουσιασμός παραμένει για πολύ καιρό ακόμα.
Πώς να μην άλλωστε, αφού το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, επιστρέφοντας στη θερινή ημερομηνία, έφερε πίσω και τον αυθεντικό του χαρακτήρα.
Ένα από τα πιο απαιτητικά Ράλλυ Ακρόπολις. Οι υψηλές θερμοκρασίες σε σημείο που έφταναν του 60-70 βαθμούς Κελσίου μέσα στα αγωνιστικά, το σκληρό οδόστρωμα των χωμάτινων ειδικών, του οποίου σε πολλές περιπτώσεις οι τεράστιες πέτρες είχαν βρεθεί σε διαφορετικά σημεία από τις αρχικές «σημειώσεις» των πληρωμάτων, προκαλώντας επιπλέον δυσκολία, καθώς και η συνολική καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών δεν άφησαν περιθώρια για εφησυχασμό και η ανακούφιση ερχόταν μόνο στο τέλος της κάθε ημέρας.
Ωστόσο, έπειτα από κάθε loop, δηλαδή την ολοκλήρωση των πρωινών ή απογευματινών ειδικών διαδρομών του αγώνα, τα πληρώματα επιστρέφουν στο service park. Πριν από αυτό, σταματούν στο Media Zone, όπου πλέον σε διαφορετική διάθεση, ενημερώνουν τους δημοσιογράφους και τις ομάδες τους για το τι αντιμετώπισαν στις ειδικές διαδρομές που προηγήθηκαν.
Το newsit.gr βρέθηκε δίπλα στους πρωταγωνιστές του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μεταδίδοντας μέσω του φωτογραφικού φακού την ατμόσφαιρα, αλλά και το πώς ήταν οι οδηγοί και οι συνοδηγοί αμέσως μετά την υπερπροσπάθεια σε ένα από τα πιο δύσκολα και παράλληλα γοητευτικά Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων ετών.
Ο Εσθονός οδηγός της Hyundai, Οτ Τάνακ, έπειτα από σταθερή, γρήγορη και συγκεντρωμένη οδήγηση κατέκτησε μια σπουδαία νίκη, την πρώτη του στο «Ράλλυ των Θεών», ενώ οδήγησε την κορεατική ομάδα στην πρώτη φετινή της επικράτηση και δεύτερη συνεχόμενη επί ελληνικού εδάφους. «Ήταν απίστευτα απαιτητικό, με τη σκληρότητα του τερέν, τις θερμοκρασίες και τη διάρκεια του Ράλλυ. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που καταφέραμε να τα συνδυάσουμε όλα: να διατηρήσουμε τα ελαστικά και ταυτόχρονα να έχουμε καλή απόδοση. Ο βασικός μας στόχος ήταν η σωστή διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς τα κάναμε όλα τέλεια. Πιέσαμε στα σημεία χαμηλού ρίσκου, και στα πιο σκληρά κομμάτια κόψαμε».
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ οδήγησε το GR Yaris Rally1 στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, αποφεύγοντας τα ρίσκα, αφού ο Οτ Τάνακ ήταν σε… δικό του αγώνα που δύσκολα μπορούσε να τον κοντράρει κάποιος, ενώ διατηρούσε διαφορά ασφαλείας από τον Αντριέν Φουρμό. «Ειδικά σε ένα Σαββατοκύριακο όπου ο Ott αποδίδει σε αυτό το επίπεδο και δεν μας δίνονται, εγώ φεύγω με ένα μεγάλο χαμόγελο, γιατί ξέρω ότι έκανα ό,τι μπορούσα. Δεν υπήρχε περιθώριο για κάτι παραπάνω. Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με τους βαθμούς. Η πρωτοπορία στους Κατασκευαστές παραμένει, και αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα», σχολίασε ευδιάθετος ο Γάλλος οδηγός.
Ο Αντριέν Φουρμό απέσπασε τους βαθμούς της τρίτης θέσης για τη Hyundai, κέρδισε τρεις ε.δ., ενώ το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ο δεύτερος αγώνας της φετινής χρονιάς, που οδήγησε το i20 N Rally1 στο βάθρο. Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai, αν και δείχνει χαλαρός έξω από τις ε.δ., παραδέχθηκε ότι: «Ήταν το πιο δύσκολο Ράλλυ – η Παρασκευή ήταν τρέλα, με τη σκληρότητα του τερέν και τη θερμοκρασία. Προσπαθούσα να μείνω ψύχραιμος και ήρεμος. Θα μπορούσα να είχα πιέσει λίγο περισσότερο την Παρασκευή, αλλά λόγω της ζέστης και της κατάστασης των ειδικών, ήταν πολύ δύσκολο».
Ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Τιερί Νεβίλ, αποδείχθηκε ο μεγάλος άτυχος του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις. Μπορεί να φαίνεται ήρεμος στο media zone, ωστόσο, τα τρία κλαταρίσματα που του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη, τον εκνεύρισαν οδηγώντας τον να χάσει την ψυχραιμία του σε διάφορες φάσεις. Επιπλέον, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Ν τον περιόρισε στην 5η θέση. Ο Βέλγος οδηγός σχολίασε για το Σαββατοκύριακο του αγώνα: «Για να είμαι ειλικρινής, χάσαμε την ευκαιρία για ένα καλό αποτέλεσμα λόγω των προβλημάτων με τα ελαστικά. Ήταν κάτι παραπάνω από μερικά κλαταρίσματα για εμάς αυτό το Σαββατοκύριακο. Πρέπει να το διερευνήσουμε πιο βαθιά, δεν ήμουν ο μόνος που αντιμετώπισε προβλήματα. Προφανώς υπήρχε περιθώριο για κάτι παραπάνω σήμερα, αλλά τα τεχνικά προβλήματα μας φρέναραν στην προσπάθεια για επιπλέον βαθμούς».
Όσο χαλαρός και… χαβαλές τύπος φαίνεται ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έξω από τις ε.δ., τόσο πειθαρχημένος και συγκροτημένος είναι μέσα σε αυτές. Ο γιος του Mr Hollywood, κατά κόσμον Πέτερ Σόλμπεργκ, δήλωσε ανακουφισμένος μόνο όταν ολοκληρώθηκε ο αγώνας, οδηγώντας το Toyota GR Yaris Rally2 σε μία σημαντική νίκη στην κατηγορία WRC2, αλλά και στην 6η θέση της γενικής κατάταξης. «Πειθαρχία στο να μην οδηγείς πολύ γρήγορα, να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά, σχεδόν να συγκρατείσαι, να μην ενθουσιάζεσαι υπερβολικά. Ήταν ίσως ένα από τα καλύτερα και πιο δύσκολα Σαββατοκύριακά μου. Ο στόχος ήταν να κερδίσουμε το ράλλυ, αλλά και να μη μας πιάσει πανικός».
Ο Καγιετάν Καγετάνοβιτς κέρδισε το WRC2 Challenger με Toyota GR Yaris Rally2, έπειτα από σκληρές μάχες και όπως υποστήριξε και ο ίδιος: «Συμμετείχα σε 8 Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά αυτό ήταν το πιο σκληρό. Λόγω του καιρού, λόγω του έντονου ανταγωνισμού φέτος. Οι ειδικές ήταν εκπληκτικές, αλλά σκληρές, όλα αυτά καθιστούν το φετινό ράλλυ το πιο απαιτητικό. Κάναμε πολύ καλή δουλειά, συνεχίζουμε να μαθαίνουμε, είναι η πρώτη μου σεζόν με Toyota».
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από την πρώτη ημέρα κιόλας ημέρα λειτούργησε σαν φίλτρο. Ξεχώρισε όσους μπόρεσαν να συνδυάσουν ταχύτητα, ανάγνωση των συνθηκών, ψυχραιμία και συγκέντρωση. Τα ελληνικά βουνά δε χαρίστηκαν, αλλά απαίτησαν τα παραπάνω στοιχεία, μαζί και με τον παράγοντα τύχη εν μέρει, αρχικά για επιβίωση και στη συνέχεια για τη διάκριση. Η στρατηγική αποδείχθηκε καθοριστική, τα λάθη δεν συγχωρέθηκαν, και κάθε δευτερόλεπτο αποκτήθηκε με κόστος.
Για όλους του παραπάνω λόγους δικαίως μιλάμε για το πιο σκληρό και ταυτόχρονα μαγευτικό Ράλλυ Ακρόπολις μετά το 2021 που επέστρεψε στο παγκόσμιο καλεντάρι.