Οι τιμές στις ΗΠΑ πέφτουν αλλά αυτό δεν είναι καλά νέα για όλους

1 month ago 12

Οι τιμές των αυγών υποχώρησαν μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από το 1984, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα φορτηγά έγιναν απροσδόκητα φθηνότερα παρά τους δασμούς αυτοκινήτων. Το ίδιο και τα ρούχα.

Αυτές οι μειώσεις τιμών είναι ενθαρρυντικές και θα πρέπει να βοηθήσουν τις οικογένειες που υποφέρουν από το υψηλό αξία ζωής.

Αλλά δεν είναι όλες οι μειώσεις τιμών ίσες. Κάποια από τα καλά νέα για τον πληθωρισμό μπορεί να συμβαίνουν για έναν κακό λόγο: την αποδυνάμωση της οικονομίας.

Στην έκθεση της Τρίτης, ορισμένες μειώσεις τιμών υποδηλώνουν χαμηλότερη ζήτηση από τους καταναλωτές που αντιμετωπίζουν μια επίθεση αλλαγών πολιτικής από την Ουάσινγκτον, έναν συγκεχυμένο εμπορικό πόλεμο και αναταράξεις στις χρηματοπιστωτικές αγορές, σύμφωνα με το CNNi.

Για παράδειγμα, τα αεροπορικά εισιτήρια μειώθηκαν κατά 2,8% τον Απρίλιο, σημειώνοντας την τρίτη συνεχόμενη μηνιαία μείωση.

Οι τιμές για ξενοδοχεία, μοτέλ και άλλα καταλύματα μακριά από το σπίτι υποχώρησαν επίσης.

Οι τιμές των εισιτηρίων για αθλητικές εκδηλώσεις έπεσαν κατά 12,2%, η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση που έχει καταγραφεί.

«Αυτά είναι σημάδια που μαρτυρούν το δυσφροσύνη των καταναλωτών. Αυτό είναι το ατελείωτο καθημερινό χέραβος που απαιτεί αξία για την οικονομία», δήλωσε ο Joe Brusuelas, επικεφαλής οικονομολόγος της RSM.

«Αδύναμη ζήτηση»

Ο Samuel Tombs, επικεφαλής οικονομολόγος της Pantheon Macroeconomics στις ΗΠΑ, έγραψε σε σημείωμά του την Τρίτη ότι η υψηλή αβεβαιότητα και η αναιμική καταναλωτική θάρσηση προκαλούν «αδύναμη ζήτηση» για ορισμένες υπηρεσίες διακριτικής ευχέρειας.

Ο Tombs σημείωσε, για παράδειγμα, ότι οι αναζητήσεις στο Google για φράσεις όπως «πτήσεις» ήταν πολύ χαμηλές τον Απρίλιο.

Αντιμέτωπες με την εύθραυστη ζήτηση, ορισμένες εταιρείες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές τους για να προσελκύσουν πελάτες. Και αυτό με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση του ετήσιου πληθωρισμού στο 2,3% τον Απρίλιο, το χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό από τον Φεβρουάριο του 2021.

Οι μειώσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των ξενοδοχείων «μπορεί να είναι ενδεικτικές της εξασθένησης της ζήτησης για υπηρεσίες διακριτικής ευχέρειας», έγραψαν οικονομολόγοι της Bank of America σε σημείωμά τους την Τρίτη.

«Αυτό πρέπει να παρακολουθείται στα στοιχεία υψηλής συχνότητας... καθώς θα μπορούσε να είναι ένδειγμα ότι το κλίμα επιβαρύνει την κατανάλωση».

Η καταναλωτική θάρσηση έχει πέσει φέτος σε μέσω εκτεταμένων ανησυχιών για τους δασμούς και την αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές.

Ωστόσο, αυτή η πτώση του κλίματος δεν έχει μεταφραστεί σε σημαντική υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών, που αποτελούν τον κύριο μοχλό της αμερικανικής οικονομίας.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-