Συντριβή αεροσκάφους στην Ινδία: Αυτά είναι τα πιθανά αίτια της πτώσης του Boeing 787-8 Dreamliner

1 week ago 5

13/06/2025 12:05

|

THESTIVAL TEAM

Ανείπωτη τραγωδία σημειώθηκε στην Ινδία όταν αεροσκάφος τύπου Boeing 787-8 Dreamliner της Air India συνετρίβη λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του από το διεθνές αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ, με τελικό προορισμό το Λονδίνο. Το δυστύχημα στοίχισε τη ζωή σε 241 επιβαίνοντες, επιβεβαιώνοντας τον πιο μακάβριο απολογισμό για πτήση της εταιρείας.

Η συντριβή του αεροπλάνου προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές σε κατοικημένη περιοχή κοντά στο σημείο της πρόσκρουσης, ανησυχώντας έντονα τους κατοίκους και τις τοπικές αρχές. Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκαν θύματα στο έδαφος.

Μέχρι στιγμής, τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας παραμένουν αδιευκρίνιστα. Οι αρχές εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα, με τις έρευνες να επικεντρώνονται σε πιθανά τεχνικά προβλήματα, πρόσκρουση με πτηνά ή ανθρώπινο λάθος. Οι ινδικές αρχές έχουν ήδη ζητήσει τη συνδρομή διεθνών εμπειρογνωμόνων, με στόχο να διαλευκανθούν οι συνθήκες του σπάνιου και συγκλονιστικού αυτού συμβάντος.

#BREAKING: AIR INDIA FLIGHT #AI171 CRASHES IN AHMEDABAD SHORTLY AFTER TAKEOFF
Following reports of a crash involving Air India flight #AI171 from Ahmedabad to London Gatwick. The Boeing 787-8 Dreamliner (reg: VT-ANB) lost signal at 08:08:51 UTC, just seconds after takeoff.… pic.twitter.com/RKFhipU1ll

— Turbine Traveller (@Turbinetraveler) June 12, 2025

Τι συνέβη με την Πτήση AI171

Η τραγωδία με την πτήση AI171 της Air India, που εκτελούσε το δρομολόγιο από το Αχμενταμπάντ προς το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου, σημειώθηκε λίγα λεπτά μετά την απογείωση την Πέμπτη (12/6). Το Boeing 787-8 Dreamliner συνετρίβη μόλις 1,5 χιλιόμετρο από τον διάδρομο του αεροδρομίου Sardar Vallabhbhai Patel, με 242 επιβαίνοντες.

Το αεροπλάνο απογειώθηκε στις 13:39 τοπική ώρα, φορτωμένο με περίπου 100 τόνους καυσίμου. Λίγο μετά την απογείωση, το πλήρωμα εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), αλλά δεν υπήρξε καμία περαιτέρω επικοινωνία. Βίντεο δείχνουν το αεροσκάφος να παλεύει να αποκτήσει ύψος, πετώντας χαμηλά πάνω από πυκνοκατοικημένη περιοχή, πριν συντριβεί προκαλώντας μεγάλη έκρηξη.

Τι προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους της Air India
Ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπάρβαλ και ο συγκυβερνήτης Κλάιβ Κούνταρ είχαν συνολικά πάνω από 9.000 ώρες πτήσης, με τον πρώτο να διαθέτει εμπειρία 22 ετών.

Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο 787-8 Dreamliner δεν είχε ποτέ μέχρι τώρα θανατηφόρο ατύχημα, καθιστά το περιστατικό ιδιαίτερα σοβαρό.

Το αεροσκάφος έφτασε σε ύψος μόλις 625 ποδιών πριν χαθεί η επαφή με τον πύργο ελέγχου. Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι άκουσαν πολλαπλές εκρήξεις και είδαν πυκνό μαύρο καπνό καθώς το αεροπλάνο συνετρίβη πάνω σε κτήριο ιατρικής σχολής.

Τα πιθανά σενάρια της συντριβής του αεροσκάφους
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι ενδέχεται να υπήρξε τεχνική βλάβη, καθώς υπήρξε σήμα κινδύνου (Mayday) λίγο πριν χαθεί η επικοινωνία. Τα ακριβή αίτια παραμένουν υπό διερεύνηση.

Ωστόσο, εξετάζονται αρκετά ενδεχόμενα τα οποία είναι τα εξής:

Σπάνια διπλή βλάβη των κινητήρων

Μια εξαιρετικά σπάνια πιθανότητα είναι η ταυτόχρονη απώλεια και των δύο κινητήρων, κάτι που μόνο ελάχιστες φορές έχει συμβεί στην ιστορία της αεροπορίας. Η ύπαρξη προβλημάτων όπως η μόλυνση ή απόφραξη του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου ενδέχεται να προκαλέσει βλάβη στους κινητήρες. Η ενεργοποίηση της συσκευής έκτακτης ανάγκης Ram Air Turbine (RAT), η οποία υποστηρίζει τα βασικά συστήματα του αεροσκάφους σε τέτοιες περιπτώσεις, εξετάζεται από τους ερευνητές.

Πρόσκρουση με πτηνά

Το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ είναι γνωστό για την αυξημένη παρουσία πτηνών, με 462 περιστατικά προσκρούσεων να έχουν καταγραφεί στην περιοχή τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι συγκρούσεις αυτές μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στους κινητήρες και πιθανώς απώλεια ισχύος. Ωστόσο, η ταυτόχρονη βλάβη και στους δύο κινητήρες λόγω προσκρούσεων πτηνών σε τόσο χαμηλό ύψος είναι σπάνια και δύσκολη στην αντιμετώπιση.

Λανθασμένη ρύθμιση των πτερύγιων (Flaps)

Τα πτερύγια κατά την απογείωση παίζουν καθοριστικό ρόλο στην παροχή ανύψωσης, ειδικά όταν το αεροσκάφος είναι πλήρως φορτωμένο και ο καιρός θερμός, όπως συνέβαινε στην περίπτωση αυτή με θερμοκρασίες κοντά στους 40°C.

Μια λανθασμένη ρύθμιση ή μη ενεργοποίηση των πτερυγίων θα μπορούσε να έχει επηρεάσει την ικανότητα ανόδου του αεροσκάφους. Ωστόσο, το σύστημα ασφαλείας του Boeing 787 θα έπρεπε να προειδοποιήσει το πλήρωμα σε περίπτωση τέτοιου σφάλματος, κάτι που καθιστά αυτήν την εκδοχή λιγότερο πιθανή.

Οι ερευνητές από την Ινδία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο αναμένουν να αναλύσουν τα στοιχεία από το μαύρο κουτί, τα μηχανικά υπολείμματα και τις μαρτυρίες, προκειμένου να διαλευκάνουν τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας.

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-