Η νέα γενιά θα βασίζεται στην επερχόμενη πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform), η οποία συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των υφιστάμενων MEB και PPE, εξασφαλίζοντας υψηλή ευελιξία σε επίπεδο διαστάσεων, μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο λογισμικό, καθώς η VW συνεργάζεται στενά με τη Rivian για την ξετύλιγμα μιας ενιαίας ψηφιακής αρχιτεκτονικής. Που θα επιτρέπει over-the-air αναβαθμίσεις και θα ενισχύει τη διασύνδεση και τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος.
Σχεδιαστικά, το ID. Golf θα διατηρεί την πανομοιότητα που είναι συνυφασμένη εδώ και μισό αιώνα με το μοντέλο και χωρίς να καταφεύγει σε λύσεις που συνδυάζουν το ρετρό με το σύγχρονο. Ο επικεφαλής του σχεδιασμού της VW Andreas Mindt αποκάλυψε ότι θα εμπνέεται από το Golf της 7ης γενιάς και τόνισε πως στο νέο μοντέλο θα επανέλθουν τα φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες, παίρνοντας αποστάσεις από τις επιφάνειες αφής της τρέχουσας, 8ης γενιάς που προκάλεσαν αντιδράσεις.

Το λανσάρισμα του ID. Golf εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της VW, που ξεκινά από τη βάση της γκάμας. Έτσι ως το 2026, θα παρουσιαστούν τα ID. 2X και ID. 2all, 2 νέα compact EVs που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB Entry. Το ID. 2all, πιθανόν να μετονομαστεί σε Polo, ενώ θα υπάρξει και αθλήματα έκδοση GTI, η πρώτη καθαρά ηλεκτρική υλοποίηση αυτής της φιλοσοφίας. Αργότερα, το 2027, αναμένεται και το ID. Every1, ένα ακόμα πιο προσιτό EV πόλης.
Επίσης το νυν Golf με θα συνεχίσει να διατίθεται ως plug-in υβριδικό ως το 2035, αλλά θα κατασκευάζεται στο Μεξικό, προκειμένου να απελευθερωθεί παραγωγική δυναμικότητα στη Γερμανία για το νέο ID. Golf.
Που θα έχει και εκδόσεις GTI και R, οι οποίες θα έχουν και προηγμένο λογισμικό που θα βελτιστοποιεί την απόδοση αλλά και την αντίληψη στο τιμόνι.